De week van 21 Februari tot 28 Februari - Reisverslag uit Jönköping, Zweden van Henrieke Urk - WaarBenJij.nu De week van 21 Februari tot 28 Februari - Reisverslag uit Jönköping, Zweden van Henrieke Urk - WaarBenJij.nu

De week van 21 Februari tot 28 Februari

Blijf op de hoogte en volg Henrieke

21 Februari 2016 | Zweden, Jönköping

Deze week is het nog steeds erg koud en we lopen nog steeds rond in onze winterjasje.
De heimwee naar huis is zeer aanwezig deze week. Het word natuurlijk al wel steeds beter, ook vooral omdat je steeds meer leuke mensen om je heen verzameld.

Mijn eerste hoogtepunt van deze week was dinsdag. Dinsdag heb ik mijn Zweedse cultuur lessen. De lessen van Zweeds zijn dus opgesplitst in taal en cultuur.
Het is helaas niet altijd even interessant. Het werkt ook niet mee dat veel van de docenten het Engels niet goed genoeg beheersen om het wat leuker en fleuriger te maken. Dus wat krijg je dan? Een zeer droog stukje lesstof.
Deze keer ging het over het politieke systeem. Een onderwerp dat sowieso als niet mijn interesse heeft, maar wij hebben ons zeker vermaakt onder de les. Een les vol kattenvideo's en schattige plaatjes.
Dit betekend natuurlijk niet dat ik helemaal niet opgelet heb, want ik heb wel geleerd dat het Nederlandse en het Zweedse systeem best wel soortgelijk zijn.

In de middag kregen we de optie om op school te wachten en daarna naar de film te gaan. Ze hebben binnen Jönköping Uni gewoon een zaal die ingericht is als een bios. Helaas komt het niet met een afdeling met popcorn en andere snacks, maar die mogen we zelf meenemen.
De film van deze week was 'specter'.
De film was verrassend goed en ik heb echt genoten van deze avond.

Donderdag had ik met vrienden afgesproken om samen pizza te eten. Twee Nederlanders, een Belg en een Mexicaan zitten in een pizza tent. Het klinkt bijna als het begin van een grapje...
Maar blijkbaar staat Jönköping bekend om zijn Kebab Pizza, dus dan moet je dat toch even uitproberen. En zo maak je ook weer nieuwe contacten.

Ik vond het zeker een geslaagde week.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zweden, Jönköping

Henrieke

Actief sinds 12 Jan. 2016
Verslag gelezen: 106
Totaal aantal bezoekers 6730

Voorgaande reizen:

12 Januari 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

15 Januari 2016 - 30 Juni 2016

Minor in Zweden

Landen bezocht: