De week van 21 maart tot 27 maart - Reisverslag uit Jönköping, Zweden van Henrieke Urk - WaarBenJij.nu De week van 21 maart tot 27 maart - Reisverslag uit Jönköping, Zweden van Henrieke Urk - WaarBenJij.nu

De week van 21 maart tot 27 maart

Blijf op de hoogte en volg Henrieke

21 Februari 2016 | Zweden, Jönköping

Deze week was bijzonder..

Als een uitdaging van uit school, was ik deze week vegetariër.
De school in Jönköping doet wel vaker aan deze dit soort uitdagingen. Ze laten leerlingen deze uitdaging verzinnen en de resultaten uitwerken.
Aangezien ik geen lactose eet, besloot ik maar gelijk veganistisch te gaan. Die stap was vrij klein.
Dus deze hele week geen vlees, vis, melk, boter, eieren of andere dierlijke producten.
Ik moet zeggen, het was veel makkelijk dan ik verwacht had. Pas op zaterdag kreeg ik echt vreemde neiging naar 'kip tandoori'. En dat vind ik niet eens lekker..
Het grote voordeel van deze veganistische week, is het fijn dat dierlijke producten heel erg duur zijn in Zweden. Hierdoor scheelde deze week ook geld. Dit was ook wel nodig, want ik zit hier helaas niet zo breed.

Voor de rest was deze week heel erg druk met school. Alle vakken moeten worden afgesloten, want volgende week komen de toetsen er al aan.
Dat betekend dus lange dagen op school. Gelukkig zijn ze dan wel zo vriendelijk om je dan een uur pauze te geven om te eten.
Op woensdag 23 September was het ook een heerlijke lange dag, dus werd er aan mij gevraagd of ik mee wou om Indisch te eten. Het was veganistisch, dus het mocht binnen mijn 'dieet' van deze week.
Het was zeer anders dan ik verwacht had, maar het was wel erg lekker.

Die zelfde middag had ik ook mijn eerste officiële schriftelijke overhoring, maar ik weet niet of ik het nou goed gedaan heb. Dat moet ik nog horen.
Nog een hoogte punt van deze week was zaterdag. Batman vs Superman. Samen met twee school vrienden zijn we naar de vroege (6 uur) film gegaan, omdat het anders in 3D moest.
Het was echt een top film! Ik heb genoten!

Mijn laatste hoogtepunt van deze week was mijn paasdienst in de kerk.
Normaal hebben we misschien 15 man in de kerk, maar deze keer zat hij vol! Wel 40 man in de kerk! Het was ook een hele leuke en sfeervolle dienst met koren en trombones.
En na de dienst kregen we gratis paastaart! Het was was heerlijk!
Over het algemeen vond ik dit gewoon een hele leuke week! Ik heb er van genoten!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zweden, Jönköping

Henrieke

Actief sinds 12 Jan. 2016
Verslag gelezen: 110
Totaal aantal bezoekers 6768

Voorgaande reizen:

12 Januari 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

15 Januari 2016 - 30 Juni 2016

Minor in Zweden

Landen bezocht: