de week van 18 tot 24 april - Reisverslag uit Jönköping, Zweden van Henrieke Urk - WaarBenJij.nu de week van 18 tot 24 april - Reisverslag uit Jönköping, Zweden van Henrieke Urk - WaarBenJij.nu

de week van 18 tot 24 april

Blijf op de hoogte en volg Henrieke

18 April 2016 | Zweden, Jönköping

Deze week was weer lekker druk en vloog voorbij. De tijd gaat hier steeds sneller en het officiële aftellen is begonnen.

Maandag had ik officieel school, maar voelde ik niet lekker genoeg om ook maar iets te doen. Ik heb waarschijnlijk zondag iets verkeerds gegeten, waardoor ik de hele maandag zeer misselijk was.
Woensdag was ik gelukkig weer helemaal fit, want woensdag had ik een hele drukke dag. In de ochtend had ik een bespreking over ons grote school project. Voor school moet ik een les geven over sustainability op een middelbare school. Het is een klas met allemaal 12 jaar oude kindjes, dus ik zal het op zijn Zweeds moeten doen.
Maar in theorie kan ik dit.
De docent heeft ons idee goed gekeurd en we mochten het verder uitwerken. Helaas kon ik daar woensdag mijn groep niet verder mee helpen, want ik moet Nederland vertegenwoordigen op de internationale dag.
Het was de bedoeling om Zweedse studenten te trekken naar onze school. We stonden daar met stroopwafels, bastogne en broodjes hagelslag, dus onze tafel was wel populair.
Het was een erg geslaagde en erg gezellig dag.

Donderdag heb ik mijn hele dag door gebracht op school om er voor te zorgen dat onze opdracht helemaal goed geregeld is. Wie gaat wat doen, wie gaat wat zeggen en wat willen we bereiken. Ik heb er echt zin in!

Vrijdag ben ik samen met de andere Nederlander naar een tatoeëerder geweest.
Nee geen paniek, mijn bleke huid is nog steeds inktvrij, maar de andere Nederlander heeft er weer een kunstwerk bij. Het was erg interessant om te zien hoe het ging en wat het resultaat was.

Later die vrijdag hadden we met de introductie week groep afgesproken om weer samen te komen. We hadden een mooi plekje uitgezocht met een grote vuurkorf en ruimte om rond het vuur te zitten. Het was erg gezellig en het was erg leuk om iedereen weer te zien.
Zaterdag moest ik helaas afscheid nemen (als alles goed is tijdelijk) van een van mijn vrienden hier. Door een ongelukje bij het sporten heeft ze haar knie geblesseerd, waardoor ze momenteel niets kan. Ze vliegt op dit moment terug naar België om daar geopereerd te worden.
We hebben gezellig in een eettentje gezeten en haar heel veel succes gewenst met haar operatie.

Zondag ben ik niet in mijn eentje naar de kerk geweest, maar zijn we zelfs met drie 21 jarigen naar de kerk geweest! De oude mensen keken hun ogen uit en het was erg gezellig! Er was een koortje en de preek was aardig begrijpbaar.
Over het algemeen was dit een lekker drukke en geslaagde week.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zweden, Jönköping

Henrieke

Actief sinds 12 Jan. 2016
Verslag gelezen: 106
Totaal aantal bezoekers 6739

Voorgaande reizen:

12 Januari 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

15 Januari 2016 - 30 Juni 2016

Minor in Zweden

Landen bezocht: