Lama's in de regen en verjaardagen zonder jarigen - Reisverslag uit Jönköping, Zweden van Henrieke Urk - WaarBenJij.nu Lama's in de regen en verjaardagen zonder jarigen - Reisverslag uit Jönköping, Zweden van Henrieke Urk - WaarBenJij.nu

Lama's in de regen en verjaardagen zonder jarigen

Blijf op de hoogte en volg Henrieke

24 Februari 2016 | Zweden, Jönköping

De tweede week van februari
Als ik deze week een titel zou moeten geven, zou dit de titel zijn:
"Lama's in de regen en verjaardagen zonder jarigen"

Dat vraagt natuurlijk om uitleg.

In deze week ben ik naar het park van Jönköping geweest. Dit is een park met grote hoogte verschillen, een kinderspeelplaats en een kinderboerderij.
En waarschijnlijk raad je al waar deze lama's vandaan komen.
Maar we beginnen bij het begin.
Maandag 8 februari was een dag met hondenweer. Het regende, het was koud en mijn humeur was soortgelijk. Op een of andere manier wisten mijn vrienden mij toch te overtuigen om mee te gaan naar een park.
Dus daar ga je dan, met grote tegenzin, naar een park.
Bij het park aangekomen, zag het er nou niet echt uitnodigend uit. Het was één grote heuvel met gras. De rest van het park zat daarachter verstopt. Maar mijn vrienden huppelen vrolijk door het park en ik sjok er een beetje achteraan. Zelfs het adembenemende uitzicht vanaf de heuvel had weinig invloed op mijn humeur.
Totdat.. Ik de lama's zag. Er was 1 grote witte lama en 2 alpaca's (zover ik kon zien). Dus daar sta je dan, als een klein kind voor het hek, een poging te doen om de aandacht van een lama te krijgen.
De lama vond mij maar niets en hij had ook zijn dag niet. Hij stond uiteindelijk ook buiten in de regen. Pas toen we bijna weg gingen moest hij toch even kijken wat voor vreemd dier die rare geluiden produceerde.
Maar voor mij mij was het toch net dat ene wat mijn dag weer goed maakte.

Woensdag 10 februari was ook een bijzondere dag.
Alles lag weer vol met een hele dikke laag met sneeuw. Het blijft toch mooi en leuk.
Maar deze woensdag hadden we een bezoek aan het lucifermuseum gepland. Zweden staat blijkbaar bekend op zijn lucifers en het was toch even leuk om te zien waarom.
Het museum zelf vond ik nou niet echt bijzonder, maar de afdeling waar ik zelf lucifer doosjes mocht vouwen, maakte een hoop goed.

Maar hoe zat het nou met die verjaardagen zonder jarigen?
Op zondag 14 februari waren wij als vriendengroep van plan om een soort verrassing feestje te organiseren voor Svenja. Ze is op Valentijnsdag jarig, dus dat leek ons wel leuk. Iedereen was uitgenodigd, iedereen had zich opgetut en had er zin in. Totdat op het allerlaatste moment de jarige melde dat ze ziek was. Als je je eigen verjaardag afgezegd, dan ben ook echt wel ziek.
Maar "the show must go on", dus wij hebben gezellig taart gegeten, koffie gedronken en een hele gezellig dag gehad, maar helaas zonder jarige.

En dat was het weer voor deze week.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zweden, Jönköping

Henrieke

Actief sinds 12 Jan. 2016
Verslag gelezen: 149
Totaal aantal bezoekers 6737

Voorgaande reizen:

12 Januari 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

15 Januari 2016 - 30 Juni 2016

Minor in Zweden

Landen bezocht: