Van 16 tot 22 mei - Reisverslag uit Jönköping, Zweden van Henrieke Urk - WaarBenJij.nu Van 16 tot 22 mei - Reisverslag uit Jönköping, Zweden van Henrieke Urk - WaarBenJij.nu

Van 16 tot 22 mei

Blijf op de hoogte en volg Henrieke

16 Mei 2016 | Zweden, Jönköping

Wat is het eerste wat je doet om je week goed te beginnen?
Precies, naar de IKEA gaan..

Op maandag ochtend ging de andere Nederlander naar de kapper (naar de kapper gaan voor kost hier 55 euro en een beetje) en die zit dicht bij de IKEA, dus waarom dan niet naar de IKEA gaan? Zoals altijd is het altijd een genot in de IKEA.

Dinsdag hadden wij een bijeenkomst met de buitenlandse studenten die in januari hier aangekomen. Het werd officieel een farewell mingle genoemd, maar het was gewoon gezellig samen rondhangen met wat eten. Aan het einde van de avond werden er prijzen uitgereikt voor de beste student, de meest dronken, de meest reizende en zo verder..
Het was niet precies wat we verwachten, maar wel gezellig!

Op donderdag avond ben ik samen met de andere Nederlander naar een spelletjesavond van de gele broeken geweest. Dit is altijd een leuke plek om nieuwe mensen te ontmoeten. Het is zeker een van mijn favoriete avonden van deze week.

Zondag ben ik in de ochtend maar de kerk geweest, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik niets heb meegekregen, want het was een mompel dominee..

Na de dienst werd ik wel gevraagd of ik volgende week wil voorlezen uit het Johannes evangelie. Op zijn Zweeds en Nederlands. Lijkt me erg leuk!
Op deze zelfde zondag heb ik ook heel veel geleerd voor mijn her tentamen Zweeds en met dit mooie weer heb ik zelfs even lekker buiten kunnen zitten.