nieuwe vakken en cadeautje uit Nederland - Reisverslag uit Jönköping, Zweden van Henrieke Urk - WaarBenJij.nu nieuwe vakken en cadeautje uit Nederland - Reisverslag uit Jönköping, Zweden van Henrieke Urk - WaarBenJij.nu

nieuwe vakken en cadeautje uit Nederland

Blijf op de hoogte en volg Henrieke

24 Februari 2016 | Zweden, Jönköping

We zijn al weer bijna up to date.

Vorige week (15 feb tot 20 feb) was een week dat vooral draaide om eten.
En als ik ergens blij van word, dan is het wel eten.

Maar eerst: school. Deze week begon mijn nieuwe vak. Hier in Zweden volg ik een vak met de titel: special needs education. In Nederlandse begrippen zou ik dit vak de titel: "passend onderwijs" geven.
Zodra de docent begon te praten, wist ik dat dit helemaal mijn ding zou zijn. De stof is interessant en de boeken gaan zeker nog van pas komen.
Maar mijn favoriete deel van dit vak is het feit dat ik les heb met Zweedse studenten. We zitten in een klas met 25 studenten, waarvan er 4 internationale studenten zijn. Je krijgt dus gelijk een veel betere indruk van school in Zweden.
Binnen dit vak zijn we weer opgedeeld in groepen en iedere internationale student zit met alleen maar Zweedse studenten in een groep. En hier kan ik allemaal van genieten.
Ik ga tot nu toe dan ook met heel veel plezier naar deze les.

Maar terug naar het eten. Hier in Zweden kan je best veel internationaal eten krijgen, maar voor een prijs. Een zakje stroopwafels voor 4 euro bijvoorbeeld. Maar toch zijn er nog dingen die ik gewoon mis.
Wij mogen bijvoorbeeld onze soepen en sausen in poedervorm in een zakje doen. Dat komt hier bijna niet voor.
En laat ik nou net zin hebben in "kruidige nasi" van honig.
Ja dat hebben ze hier natuurlijk niet.
Dus wat doe je dan? Dan stuur je een lief berichtje naar je vader, in de hoop dat hij je een pakketje stuurt met alle dingen die je mist.
Met hele grote dankbaarheid heb ik deze week daadwerkelijk een pakketje ontvangen, van niet alleen mijn vader, maar mijn hele familie.
En dan krijg je stiekem toch wel weer een beetje heimwee. Iedereen denkt toch aan je.
Maar ik ben heel blij dat ik nu weer: stroopwafels, hagelslag, bastogne, soep en natuurlijk nasi kruiden op voorraad heb.

En dat waren weer mijn hoogte punten voor deze week.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zweden, Jönköping

Henrieke

Actief sinds 12 Jan. 2016
Verslag gelezen: 172
Totaal aantal bezoekers 6710

Voorgaande reizen:

12 Januari 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

15 Januari 2016 - 30 Juni 2016

Minor in Zweden

Landen bezocht: