De eerste week van februari - Reisverslag uit Jönköping, Zweden van Henrieke Urk - WaarBenJij.nu De eerste week van februari - Reisverslag uit Jönköping, Zweden van Henrieke Urk - WaarBenJij.nu

De eerste week van februari

Blijf op de hoogte en volg Henrieke

24 Februari 2016 | Zweden, Jönköping

Officieel was het de bedoeling dat ik om de week een verslag zou schrijven op dit platform. Zoals je wel kunt zien, ben ik daar niet zo goed in geslaagd.

Maar daarom gaan we nu terug tijd en gaan we kijken hoe ik deze laatste maand heb ervaren.

In deze post gaan we vooral kijken naar de eerste week van februari.
Het is natuurlijk niet zo dat je elke dag iets bijzonders meemaakt, dus kijken we alleen naar de hoogte en laagte punten van deze week.

Laten we positief beginnen.
In deze stad/dit grote dorp, is het weer prachtig.
Het gevoel dat je krijgt, als je je deur opdoet en alles is prachtig wit. Dit gevoel is niet te verschrijven. Het is bijna magisch.
Voor even dan, want dan besef je je weer dat je 4 kilometer van school woont en door deze sneeuw naar school moet weten te komen.
Maar als een Nederlander blijf ik het elke keer weer bijzonder vinden als er zoveel sneeuw ligt.

Wat nog meer bijzonder is voor een Nederlander, is de grote hoogte verschillen. Elke keer verbaas ik me weer over de grote heuvels en de adembenemende rotswanden. Dat is zeker iets wat ik ga missen als ik weer terug ben in het vlakke Nederland.

Maar deze hoogteverschillen zorgen ook voor mooie wandelen en bijzondere foto's.

In deze week ben ik dan ook gaan wandelen door het grote bos achter ons huis. Normaal is een bos alleen een wandeling, maar hier is het natuurlijk ook een beetje een klimtocht.
Gelukkig ben ik af en toe zo een aapje, dus ik zat al gauw bovenin het bos te genieten van het prachtige uitzicht.

Dat is ook iets dat heel anders is in Zweden, in vergelijking met Nederland. Alle uitzichten zijn hier zo kleurrijk! In Nederland zie je wel eens een kleurrijk huis, maar meestal zijn ze toch maar gewoon baksteenkleur. Hier zijn bijna alle huizen gekleurd. De meest mooie gele, rode, groene en blauwe huizen. Dit maakt mij toch elke keer weer een beetje gelukkig.

We moeten hier natuurlijk ook gewoon naar school, maar in de eerste week van februari was mijn schoolweek nou niet echt bijzonder. Je gaat naar school, je leert wat Zweeds, je leert wat over de Zweedse cultuur en je maakt wat huiswerk.
Het was nu niet echt iets wat indruk op mij gemaakt heeft.

Voor nu is dit mijn verslag van deze week

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zweden, Jönköping

Henrieke

Actief sinds 12 Jan. 2016
Verslag gelezen: 138
Totaal aantal bezoekers 6724

Voorgaande reizen:

12 Januari 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

15 Januari 2016 - 30 Juni 2016

Minor in Zweden

Landen bezocht: